جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۴۴:۲۱

امضاء کنوانسیون رژیم حقوقی خزر و 6 موافقتنامه در اجلاس سران آکتائو

باشگاه خبری فراساحل: وزیر خارجه ایران با اعلام خبر امضای کنوانسیون رژیم حقوقی خزر و 6 موافقتنامه در اجلاس آکتائو گفت: در این کنوانسیون تحدید حدود بستر و زیر بستر و تعیین خطوط مبدا و شیوه‌های آن انجام نشده و به موافقتنامه‌های جداگانه در آینده موکول شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر طی سخنانی گفت:‌در سایه اراده مثبت رهبران کشورهای ساحلی و فضای دوستانه و سازنده حاکم بر این نشست‌ها، در آستانه امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر و ۶ موافقتنامه و پروتکل دیگر و همچنین صدور بیانیه اجلاس سران هستیم. وی با بیان اینکه ۲۱ روز قبل هم، پروتکل اثرات فرامرزی زیست محیطی ( EIA) امضا شد، بیان کرد: این رویدادها مجموعا نویدبخش آینده بسیار روشن برای ملت‌ها و دولت‌های ما به شمار می‌رود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امضای کنوانسیون رژیم حقوقی را گام بسیار مهم و حائز اهمیتی خواند که برداشته می‌شود و به مذاکرات ۲۱ ساله در این‌خصوص خاتمه می‌بخشد. وی افزود: امضای این کنوانسیون پایان همه مذاکرات و اقدامات در خزر نیست و در واقع نقطه عطف و آغازین برای اجرای تفاهمات، نظارت بر اجرا و همچنین شروع مذاکرات برای امضای موافقتنامه‌های جدید و ضروری به شمار می‌رود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: نظر به اینکه در این کنوانسیون تحدید حدود بستر و زیر بستر و همچنین تعیین خطوط مبدا و شیوه‌های آن انجام نشده و به موافقتنامه‌های جداگانه در آینده موکول شده است؛ امیدوارم کشورهای ساحلی در آینده نزدیک این امور را نیز نهایی کنند.

ممنوعیت حضور و عبور نیروهای نظامی بیگانه وغیرساحلی در خزر
ظریف عنوان کرد: جای خرسندی است که در کنوانسیون، بر انحصار حضور و دریانوردی هرگونه شناور صرفا با پرچم یکی از کشورهای ساحلی و همچنین ممنوعیت حضور و عبور نیروهای نظامی بیگانه و غیر ساحلی اتفاق نظر دارند.



  کد خبر : 5776
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :